معاون فرماندار شهرستان اعلام کرد:

ممنوعيت کشت محصولات مرتبط با مواد مخدر

کد خبر: 168014 تاریخ انتشار: 1401/02/17 14:22:49
نمایش: 751
اخبار
اولين جلسه شوراي هماهنگي و ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان خانميرزا در سال جديد در محل فرمانئاري شهرستان برگزار گرديد.
علي قنبري معاون فرماندار شهرستان خانميرزا ضمن گزارشي از جلسات و اقدامات سال گذشته اين شورا گفت: آسيب شناسي از مصوبات سال گذشته که اجرا نشدند صورت پذيرد و در راستاي رفع اين موانع در سال جاري برنامه ريزي صورت پذيرد.
معاون فرماندار با اشاره به اينکه موضوع اين نشست مبارزه با قاچاق مواد مخدر است افزود: کشت محصولات مرتبط با مواد مخدر ممنوع بوده و با افرادي که اين محصولات را کشت مي کنند برخورد جدي شود.
وي خاطرنشان کرد: کشت برخي محصولات که کاربرد در صنعت دارند بايد با مجوز رسمي صورت پذيرد و کشاورزان نسبت به دريافت مجوز از سازمان هاي مربوطه اقدام نمايند.
قنبري با بيان اينکه فرهنگ سازي بهترين راه مقابله با توزيع و مصرف مواد مخدر است اعلام کرد: دهياران و بزرگان زوستاها بهترين راهکار براي پياده سازي فرهنگ مبارزه با مواد مخدر است.
معاون فرماندار شهرستان مطرح کرد: جلسه شوراي هماهنگي و ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان با حضور تمامي اعضاي جلسه در روستاها و شهرها تشکيل مي شود.
وي خواستار جمع آوري و ساماندهي مصرف کنندگان مواد مخدر متجاهر در سطح شهرستان شد و گفت: تشکيلات و زيرساخت ها براي کلاس هاي ترک اعتياد و انجمن هاي داراي مجوز فراهم شود.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمين سعيد حسين پور امام جمعه شهرستان گفت: يکي از مواردي که شخص به مصرف مواد رو مي آورد احساس کمبود شخصيت افراد هست که روانشناسان به مراکز ترک اعتياد ورود پيدا کنند و روح و روان معتادان را اصلاح و بهبود دهند.
حسين پور با بيان اينکه مباحث علمي و پژوهشي در علل مصرف مواد وجود دارد مطرح کرد: مسئله نداشتن شغل و بيکاري جوانان از عوامل مهم و اساسي انحراف جوانان در همه مسائل است که سازمان ها و متوليان کار و اشتغال به صورت جديت پيگير تحقق اين امر باشند.
وي تأکيد کرد: هيئت هاي مذهبي و افراد مؤمن و بسيجي به بهبود معتادان ورود پيدا کنند و به صورت جهادي کمک رسان مردم و خانواده ها در اين امر باشند.
در پايان ساير اعضا گزارشي از اقدامات و کارهاي صورت گرفته در ادارات ارائه دادند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08